Envirorezort propaguje operačný program cez stánky veľké ako byty, drahé dokumenty a objemné kampane. Na papieri.
Predražené logá, televízny dokument stojaci viac ako Panelák, výstavný stánok v cene bytu. Akoby emisné ministerstvo okopírovalo nástenkový tender z rezortu výstavby. S tým rozdielom, že ukázalo, že to ide aj bez nástenky. A že premrštené zadania na reklamné kampane na aktivity financované z európskych peňazí dokážu prežiť aj prechod rezortu z rúk národniarov pod kuratelu vládneho Smeru-SD.
V súvislosti s dizajn manuálom na envirorezorte treba pripomenúť aj nákup predraženého loga pre samotný operačný program. Podľa minuloročných zistení Konzervatívneho inštitútu envirorezort kupoval okrem loga aj ďalší dizajn manuál od spoločnosti Respo promotion. Zaplatil za to 31 600 eur s DPH. Za dva dizajn manuály tak ministerstvo zaplatilo viac ako 71-tisíc eur. Zaujímavý bol aj spôsob obstarania loga.
Podľa Konzervatívneho inštitútu išiel na to environmentálny rezort podľa paragrafu 102 zákona o verejnom obstarávaní – teda zadaním zákazky s nízkou hodnotou. Verejný obstarávateľ tak môže urobiť v prípade, že ide o kontrakt na dodanie tovaru alebo o zákazku na poskytnutie služby v hodnote do 30-tisíc eur bez DPH. Ministerstvo tak tento limit s Respo promotion tesne podliezlo a predišlo tak zaangažovaniu Úradu pre verejné obstarávanie.
Čítajte ďalej v článku týždenníka TREND zo dňa 11. marca 2010 tu.