Existenciu Recyklačného fondu firmy spochybňujú. Odbytový fond, ktorý má ešte len vzniknúť, k nemu často prirovnávajú.
Fond na reklamu slovenských potravín má pravidlá nastavené voľnejšie ako Recyklačný fond, ktorému jeho platcovia vyčítajú hlavne netransparentnosť a nemožnosť kontroly. Upozornil na to analytik Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika Radovan Kazda.
„Odbytový fond má v navrhnutom znení stanovené podmienky fungovania tak, aby sa mohol stať bezodnou pokladničkou pre spriatelené skupiny tých, čo ho budú mať pod kontrolou,“ vraví Kazda. Nepozdáva sa mu ani zloženie členov správnej rady Odbytového fondu. „Podobne ako v Recyklačnom fonde zadáva pochybnosti o tom, či ide o štátny, alebo neštátny fond,“ upozorňuje Kazda. To môže podľa neho sťažiť vymáhanie informácií o činnosti fondu.
Čítajte ďalej v denníku SME v článku zo dňa 14. februára 2013 tu.