Keď nastupoval do funkcie, mnohí mu verili. Očakávali, že ako skúsený ekonóm presadí potrebné reformy školstva, pozdvihne úroveň vzdelávania, vysokých škôl aj spoločenské postavenie učiteľa. Nič z toho sa nesplnilo.
“Veľa toho nespravil. A vôbec nejde o to, že by to nestihol, ale tempo a priority, ktoré si zvolil, neviedli k potrebným reformným zmenám,” zhodnotila Zuzana Zimenová, odborníčka na školstvo z Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika. Podľa nej bolo napríklad treba napraviť reformu bývalého šéfa rezortu Jána Mikolaja (SNS), čo Jurzyca nespravil.
“Zostal v obraze tej reformy, teda, že je všetko v poriadku a stačí to len dolaďovať,” doplnila Zimenová. “Je to ďalší minister, čo chcel riešiť len vysoké školy. Základné a stredné školy pritom predstavujú obrovský balík problémov, ktorých sa ani nedotkol,” kritizuje Zimenová. Tieto školy podľa nej síce majú školské a vzdelávacie programy, ale obsah toho, čo sa učia, sa nepodarilo nastaviť ani Jurzycovi.
“V oblasti základného a stredného školstva zlepšenie nenastalo. Nevidím tam žiadne úspechy. A vôbec to nesúvisí s tým, že do toho prišli predčasné voľby, takže má skrátené volebné obdobie. Zlyhal by aj vtedy, keby mal na to štyri roky,” skonštatovala Zimenová.
Za úspech nepokladá ani zavedenie povinnej angličtiny na základných školách či internetový portál s učebnicami, čo niektorí odborníci chvália. “To sú len kozmetické úpravy, ktoré odvádzajú pozornosť od skutočne závažných problémov,” zdôraznila.
Viac nájdete v článku denníka Pravda zo dňa 9. januára 2012 tu.