"/>

SME: Reforma má stúpencov aj kritikov

Psychológ Miron Zelina, ktorý je externým poradcom ministra školstva a posudzoval obsahovú stránku nového zákona, hovorí, že by vôbec nepomohlo, keby sa reforma začala až o rok. Naopak, stúpla by nervozita, nasledovali by nekonečné diskusie, polemiky a tak by to mohlo ísť donekonečna. “Reforma, to nie je ako zoťať konár, reforma je proces, zasadenie nového stromu,” povedal Zelina. Zelinu mrzí, že celá reforma sa často v učiteľskej obci zužuje len na tvorbu školských programov. “Pre tých učiteľov, ktorým sa nechce nič nového tvoriť, ktorí sa odrazu cítia ohrození zmenami, ktorým je dobre tak, ako je, pre nich môže byť tvorba školských programov záťažou,” hovorí.

Zuzana Humajová, analytička Konzervatívneho inštitútu, nepovažuje schválený školský zákon za reformu školstva. “Štát opäť dáva direktívu, čo sa musí učiť. Učivo len zredukoval.” Podľa nej si veľa učiteľov len upraví tematické plány a pôjde sa ďalej. “Zmena v školstve mala byť komplexná, aby sa učitelia aj žiaci naučili iným spôsobom tak výučby, ako aj učenia,” hovorí.

Čítajte ďalej v článku denníka SME zo dňa 30. mája 2008, kde sa k téme vyjadrila i analytička KI Zuzana Humajová. Viac na stránkach denníka SME tu.

Navigácia