TREND: Reforma školstva alebo kozmetické zmeny

Stále sa čaká na reformu obsahu a spôsobu výučby. Ministerstvo školstva síce na budúci rok avizuje zmeny, no keďže tie avizovalo už niekoľkokrát predtým, treba počkať, či budú reformné alebo iba kozmetické.

K téme sa pre týždenník TREND vyjadrovala analytička KI Zuzana Humajová. Analytička Konzervatívneho inštitútu Zuzana Humajová prízvukuje, že reforma má byť o vyvážení kompetencií medzi rezortom školstva a školami. Na súčasnom návrhu školského zákona sa jej nepáči, že štát si v obsahu vzdelávania ponecháva centralistickú právomoc. Pôvodným cieľom reformy bolo, aby učitelia a školy mali viac slobody v tom, čo a ako učiť. S tým, že štát určí povinné minimum a nastaví systém hodnotenia a kontroly. O zmenách, ktoré chce presadiť ministerstvo, Z. Humajová hovorí, že reformná je na nich iba rétorika, ktorou ich pomenúva. „Už len to, že ministerstvo chce vytvoriť jednotné učebnice cudzích jazykov, pretože spochybňuje pestrý výber zahraničných učebníc, hovorí o presadzovaní centralistického ducha,“ podotýka analytička. Na druhej strane víta zámer zaviesť povinné vyučovanie jedného cudzieho jazyka od tretieho ročníka základnej školy a ďalšieho o tri ročníky vyššie.

Čítajte ďalej v článku týždenníka TREND zo dňa 29. novembra 2007, kde sa k téme vyjadrila i analytička KI Zuzana Humajová. Viac na stránkach týždenníka TREND tu.

Navigácia